Floris Benoit lanceert eerste boek rond falen in ondernemen samen met acht topondernemers.

Leer uit andermans fouten en voorkom dat je dezelfde fouten maakt. Dit is de insteek van het boek Tussen Slagen & Falen van Floris Benoit. Fouten maken hoort bij het ondernemen en toch houden we ze liever voor onszelf. Het boek doorbreekt het laatste taboe: falen is onderdeel van je professionele pad. Tussen Slagen & Falen brengt het verhaal van acht Belgische topondernemers en hun grootste fouten. Zodat jij, ondernemer, freelancer, manager of student er uit kan leren.

Gepubliceerd door:

Floris Benoit
Zaakvoerder
Lees Alle artikels

Publicatiedatum:

20 Februari 2025

Categorieën:

Nieuws

FLORIS BENOIT LANCEERT ALLEREERSTE BOEK 

Iedere ondernemer faalt. Maar hoe maak je van falen een hefboom voor succes? In het boek ‘Tussen Slagen & Falen’ deelt Floris Benoit de grootste ondernemersfouten van acht succesvolle Belgische topondernemers zoals Hans Bourlon (Studio 100), Christian Van Thillo (DPG Media) en Bouchra Hashassi (Washville). Aan de hand van hun eerlijke verhalen en concrete lessen toont hij hoe mislukkingen onmisbaar zijn voor groei. Dit boek geeft de lezer de tools om strategische fouten te herkennen, te vermijden en – indien nodig – om te buigen naar succes. 

"Falen is voor elke ondernemer onvermijdelijk. Met dit boek wil ik laten zien dat het niet iets is om je voor te schamen, maar juist een bron van inspiratie en groei. Door openlijk over fouten te praten, kunnen we als ondernemerscollectief veel sneller vooruit.”, aldus Floris Benoit, auteur van Tussen Slagen & Falen.

Dit bevestig ook Marianne De Baere van uitgeverij Manteau: "Bij Manteau geloven we sterk in het belang van authentieke ondernemersverhalen. ‘Tussen Slagen & Falen’ biedt niet alleen herkenbare voorbeelden en lessen, maar doorbreekt ook het taboe rond falen. Daarmee sluit het perfect aan bij onze visie om boeken te brengen die mensen écht verder helpen."

 

ACHT TOPONDERNEMERS

Maar liefst acht Belgische topondernemers vertellen voor het eerst openhartig over hun grootste professionele missers. Van een geflopte internationale lancering tot een faillissement – deze verhalen tonen hoe je juist dankzij mislukkingen kunt groeien als ondernemer, freelancer, manager of student.

De volgende ondernemers komen aan bod:

  1. Christian Van Thillo (Executive Chairman DPG Media) 
  2. Hans Bourlon (CEO Studio 100) 
  3. Bouchra Hashassi (Founder en CEO Washville) 
  4. Nele Van Damme (Founder en CEO Upgrade Estate) 
  5. Jonathan Vandenbroeck (Singer-songwriter Milow) 
  6. Marie-Anne De Nil (CEO De Nil Vleeswaren) 
  7. Dieter Veulemans (Founder en CEO CityCubes) 
  8. Inge Geerdens (Founder CVWarehouse) 

Bovendien schetst professor Peggy De Prins (auteur van The Dark Side) in het inleidende hoofdstuk waarom er zo vaak over fouten gezwegen wordt op de werkvloer.

 

BOEKLANCERING

Tussen Slagen & Falen wordt feestelijk gelanceerd tijdens de Nacht van de Marketing, hét afterworkevent voor meer dan 550 marketeers en ondernemers. Op deze avond delen onder meer Rik Verheye, Sam Kerkhofs, Davy Parmentier, Dorien Claes en Joyce & Raissa De Haas hun inzichten over marketing, ondernemerschap en creativiteit. Nadien schakelt de avond over op een fantastische afterparty met REGI. Nacht van de Marketing is intussen volledig uitverkocht.

Bestel via deze link jouw exemplaar.

Deel dit artikel