Whisky Jim Beam

Come as a friend, leave as a family.

Dat is het motto van Jim Beam, een van de beste bourbon whiskey’s uit het Amerikaanse Kentucky. Je weet wel, de staat van de beroemde Kentucky Derby, het wereldbekende KFC, én dus ook van de bourbon whiskey. En dat mochten wij hier in België aan de man brengen! Cheers, bro!

De voorbije jaren maakte whiskey een serieuze opmars in ons land. Het gouden drankje wordt dan ook al lang niet meer alleen gedronken door grijze mannen met dikke sigaren op een lederen bank. Integendeel, meer en meer jonge mensen in ons land weten een goeie whiskey wel te appreciëren. En dat beseften ze ook bij Alcobrands, die het drankje in de Belux distribueert. Met een digitale campagne wilden ze Jim Beam ook hier in de winkelkar krijgen. Daar moesten we eentje op drinken! Ah ja, hoe leer je een merk anders beter kennen?

Hey you, digital

Om Jim Beam in België op de kaart te zetten, rolden we een gloednieuwe digitale campagne uit. We namen de bestaande visuals en strategie onder de loep, en zorgden samen met ons Copain- team voor aanwezigheid op YouTube, Meta én Google.

Kwestie van de grote kanonnen in te zetten (of waren het nu whiskyvaten?). All jokes aside, wie whiskey googelde of fan was van een goeie bourbon, kon niet meer naast Jim Beam kijken.

Clicks, clicks, clicks

Of onze digitale campagne ook resultaat heeft gehad? Als we de kliks mogen geloven, is er geen twijfel mogelijk! Bij Jim Beam zagen ze meer websitebezoekers, meer online bestellingen én een stijging in naamsbekendheid. En als het werkt, dan werkt het. Daarom herhaalden we de zomercampagne ook nog eens in de winter. Met een gezellig laagje sneeuw eroverheen. Ho ho ho!