De Standaard Podcastfestival

Podcastfestival? Check!

Podcasts. Je kan er niet meer naast...horen. Ook hier in Vlaanderen neemt de populariteit van dit nieuw medium sterk toe. Het was dan ook geen verrassing dat De Standaard op de proppen kwam met het allereerste Podcastfestival. Organiseren is één iets, maar hoe krijg je al deze luisteraars op dit event? Social media advertising natuurlijk!

Welcome to the AA, Mosselen om halftwee, de Volksjury... het Vlaamse podcastlandschap beschikt al over enkele succesverhalen met loyale fans. De Standaard volgde het voorbeeld van onder meer de VS en UK en lanceerde het allereerste podcastfestival hier in Vlaanderen. Een weekend lang werd Oostende het bedevaartsoord van zowel vakmensen als podcastfanaten. Maar hoe krijg je zoiets verspreid bij het juiste publiek? Studio Copain kreeg de opdracht om in een sociale media campagne op poten te zetten, met resultaten om u tegen te zeggen.

Succesvolle campagne

"In de laatste weken voor het Podcastfestival kregen we nog de vraag van de Standaard om een ticketcampagne op te zetten, waarbij we een ROAS hadden van 4,28.", aldus Copain Lander.

De online campagne van Studio Copain bleek een groot succes. De goede samenwerking tussen beide partijen, die eerder al te zien was bij de TikTok campagne van De Standaard, smaakt naar meer. Hou dus goed de cases van Studio Copain in de gaten voor toekomstige campagnes.