Mu.ZEE

Het eerste Belgische museum op TikTok

Na een tijdelijke sluiting herrijst Mu.ZEE, het museum voor Belgische moderne en hedendaagse kunst, met een sterke heropeningscampagne. TikTok-trends vertalen naar de museumcollectie? Laat dat maar over aan Studio Copain.

In 2021 sloot Mu.ZEE bijna een half jaar de deuren voor een grondige herinrichting. De troeven van de bijzondere locatie, een voormalig grootwarenhuis, werden opnieuw blootgelegd en topstukken uit de museumcollectie werden uit de kelder gehaald. Met de zomer voor de deur staken we de koppen bij elkaar voor een knaller van een heropeningscampagne.

Views, vind-ik-leuks en volgers

Met slimme en impactvolle marketing wist Mu.ZEE een groot aantal bezoekers te lokken en een breed publiek aan te spreken. Studio Copain werkte een sociale mediacampagne uit voor Facebook, Instagram en TikTok. Een museum met een TikTok-account? In België is het een primeur. Een influencer van het jongerenplatform van Mu.ZEE maakt de filmpjes.

“Wij hebben Studio Copain leren kennen als een dynamisch team, dat tijdens een zeer hectische periode samen met ons Mu.ZEE terug op de kaart bracht.”

Colette Castermans

Hoofd Communicatie Mu.ZEE

Met content afgestemd op onze doelgroep slaagden we erin om: 

  • minstens 5 filmpjes per maand te posten 
  • meer dan 1.000.000 views te behalen in de eerste maand
  • meer dan 1.000 volgers te behalen 
  • meer dan 55.000 likes te vergaren

Een samenwerking met toekomst

De stijl van Studio Copain werd duidelijk gesmaakt. “Wij hebben Studio Copain leren kennen als een dynamisch team, dat tijdens een zeer hectische periode samen met ons Mu.ZEE terug op de kaart bracht”, klonk het bij communicatiemedewerkers van Mu.ZEE Inge en Colette. “Hun creatieve communicatie in branding, campagnes en online marketing gaf een gegarandeerde boost aan onze online strategie.”

Met veel enthousiasme nemen we dus ook in 2022 de mediaplanning van Mu.ZEE voor onze rekening. Hou je al maar klaar voor de volgende TikTok-trend.