Pizza-Matic
Social Media Marketing | Contentcreatie
Één van de allereerste klanten hier bij Studio Copain. Pizza-matic is een netwerk van automaten die in 3 minuten een heerlijk verse pizza tevoorschijn toveren. Studio Copain target de juiste doelgroep op het juiste moment. Met meteen voelbaar effect.
Nadat 3 mannen met ondernemerszin in het buitenland een pizza-automaat zagen, waren ze vastbesloten om dit idee ook naar België te brengen. Wat startte als een verre droom van verse pizza leidde ondertussen al tot 15 pizza-automaten in West-Vlaanderen. Next up? De rest van Vlaanderen veroveren, natuurlijk. Studio Copain blijft graag betrokken bij hun veroveringstocht.
Wat als je eens een avond geen zin hebt om te koken? Tijd voor pizza. “Pizza uit de automaat halen is bij uitstek een impulsieve aankoop”, weet Copain Lander. “Dat was het belangrijke uitgangspunt voor het marketingplan: op het juiste moment bij de juiste klant aanwezig zijn.
Concreet betekende dat dat marketingcampagnes liepen op etensuren en tijdstippen wanneer de klassieke pizzeria's gesloten zijn. Dynamische promofilmpjes en beelden verschenen op het uitgelezen moment op het geschikte medium: Facebook, Instagram, Google en zelfs Waze.
Van contentcreatie tot inplannen en optimalisatie. Studio Copain doet het, terwijl jij als ondernemer focust op je kerntaken. Sinds kort zie je bij Pizza-Matic ook meer organische content met focus op interactie. Er wordt bovendien nagedacht over het dataverhaal en een e-mailflow.
Studio Copain is continu bezig met testen, nieuwe dingen uitproberen en de campagne optimaliseren. Maar hoe weet je nu of je advertentie echt effect heeft? Het simpelste bewijs: nadat de advertenties 1 maand stilstond, waren de verkoopcijfers een stuk lager. Conclusie: machtige marketing werkt. Dat belooft een smakelijke toekomst.