Schouwburg Kortrijk

Een prikkelende promovideo maken voor Schouwburgland? Heel graag.

Om de impact te vergroten stelde Studio Copain zelf voor om er ook een sociale mediacampagne aan te breien. En met succes. Iedereen vond de weg naar Schouwburgland.

Schouwburgland kan je het best omschrijven als een kruising tussen een pretpark en een theaterwandeling. Een fris cultuurconcept dat een passende promovideo verdiende. Het voorstel sloeg meteen aan.

“Een straffe video komt pas echt tot zijn recht met de juiste omkadering. We zetten heel wat unieke advertenties op, vaak met kleine wijzigingen, om te ontdekken welke de meest efficiënte aanpak was. Zo slaagden we erin nieuwe doelgroepen te bereiken.”, aldus Copain Lander.

Cijfers die spreken

Met gerichte en doorgedreven social media advertising bezorgde Studio Copain de originele Schouwburglandvideo meer dan 130.000 weergaves. Een mooi resultaat, waar nog enkele sprekende cijfers bij horen. Deze campagne omvatte: 

  • 2.000 unieke advertenties

  • een bereik van 80.239 gebruikers

  • 779 klikken

  • een doorklikratio van 2,46 % (benchmark 0,93 %)

  • kost per klik van 9 cent (traditioneel gemiddeld 58 cent)

"Dat alle voorstellingen uitverkocht waren, is natuurlijk het belangrijkste resultaat”, benadrukt Lander. “We volgden de campagnes op de voet en stuurden voortdurend bij. Voor de verkoop van extra tickets combineerden we bijvoorbeeld een algemene campagne met gerichte video retargeting. Recht op doel.”

Beeldschoon vervolg

Ter ere van 100 jaar Schouwburg Kortrijk werd deze bijzondere voorstelling ook integraal gefilmd. Studio Copain mocht de video promoten op sociale media. Eerst kreeg een doelgroep van cultuurliefhebbers uit de regio een aantrekkelijke advertentie te zien, die hen moest verleiden online de video te bekijken. Vervolgens, 2 dagen later, werd via een herinneringsbericht gepolst naar het effect van de eerste wave, een goede indicator voor de merkbekendheid. Zo staat Schouwburg Kortrijk lokaal nog steviger op de kaart.