Studio 100 Aan Zee

De Copains aan zee

Deze zomer sloegen Studio 100 en Kursaal Oostende de handen in elkaar. Dat resulteerde in een Studio 100 Belevingsexpo en de K3 Immersive Bootcamp. Als grote Studio 100-fans liepen de copains over van enthousiasme om de marketing voor hun rekening te nemen.

Van 8 juli tot 4 september namen Plop, Bumba, K3, Mega Mindy, Samson & Marie, Piet Piraat en nog vele andere Studio 100-figuren Kursaal Oostende over. Studio 100 Aan Zee, dat zijn 2 activiteiten voor dubbel zoveel plezier. Een onmisbare belevenis voor de hele familie.

Drukke zomer

In het voorjaar van 2022 kwam het idee voor een zomerexpo ter sprake. Studio Copain kreeg de vraag om mee aan tafel te schuiven. Ons bureau kon de opgedane ervaring als marketingpartner van Kursaal Oostende ook hier inzetten. Voor Studio 100 Aan Zee werkten we de hele mediamix uit, inclusief alle communicatie- en contentvoorstellen. Met een strakke mediaplanning binnen het beschikbare budget als resultaat. Dagelijks stuurden we de campagne bij en optimaliseerden we waar nodig, om een succesvolle expo te verzekeren.

Meer bezoekers, dat was het doel van deze marketingcampagne. We zetten actief in op 7 pijlers:

  • Eigen kanalen 
  • SEA
  • Social Media
  • Mediadeals
  • Pers & PR
  • Influencers
  • Partnerships

Ten slotte voorzag Studio Copain een mailing die achteraf bij de bezoeker polste naar de beleving, met een kortingscode om van expo-bezoekers echte Studio 100-ambassadeurs te maken. De copains blikken terug op een geslaagde zomer en kijken uit naar de toekomst als marketingpartner van Kursaal Oostende.