Alles uit de (pod)cast: vijf inspirerende marketingvoorbeelden

Veel marketingexperts delen hun expertise graag via een podcast. Niet alleen door zelf inzichten te delen via de microfoon, maar vaak ook door met boeiende gasten in gesprek te gaan. Met deze vijf marketingpodcasts uit Nederland en Vlaanderen doe je gegarandeerd nieuwe ideeën en inspiratie op.

Gepubliceerd door:

Diana Carvalho Freitas
Marketing Account Manager
Lees Alle artikels

Publicatiedatum:

16 Augustus 2023

Categorieën:

Blog

1. The Brief

The Brief is een van de populairste (en oudste) podcasts in Nederland als het over marketing en content gaat: elke aflevering is goed voor zo’n 5000 luisteraars. Creative director Gerben van der Rijt en head of content Charlotte van Dijk van creatief bureau Wayne Parker Kent bespreken om de twee weken topics als social media en viral marketing, en laten daarbij telkens een boeiende expert aanschuiven. Ook trends en ontwikkelingen komen regelmatig aan bod. 

P.S. wist je dat Copain Floris een shout-out krijgt in aflevering 38 van The Brief? Klik hier en luister snel naar de aflevering en spot onze copain!

Meer info via Wayne Parker Kent.

2. CMOtalk 

Zoals de naam wellicht al doet vermoeden, komen in deze podcast Chief Marketing Officers aan het woord. Elke maand interviewt Klaas Weima van reclamebureau Energize een CMO over actuele marketingthema’s – van omnichannel over consumer experiences tot e-commerce en content marketing – en over hun visie op marketing en de digitale samenleving van de toekomst, waarin een steeds grotere rol is weggelegd voor big data, technologie en innovatie. 

Meer info via CMOtalk.

3. OnlyHumans 

Een maandelijkse podcast over merken, of beter: over de mensen erachter. De nieuwsmerken van de VRT, automerk MG, de podcast Welcome to the AA van Alex Agnew en Andries Beckers … De range aan merken gaat in elk geval heel breed. Wat OnlyHumans probeert, is die merken menselijker te maken door de gasten te laten vertellen hoe ze naar het leven kijken, en hoe ze dat perspectief gebruiken om unieke (merk)boodschappen te creëren.

Meer info via OnlyHumans.

4. Growth Deep Dive 

Deze wekelijkse B2B-marketingpodcast focust expliciet op growth hacking. Experts en gastsprekers komen langs om inzichten te delen over hoe merken en bedrijven optimaal kunnen groeien. Welke learnings hebben ze opgedaan, wat zijn hun beste tips and tricks om een groeistrategie succesvol te maken? Het komt allemaal aan bod in deze B2B-podcast die van de luisteraar naar eigen zeggen ‘de perfecte T-shaped Growth Hacker’ wil maken, met zowel brede als diepgaande knowhow over marketing. 

Meer info via Growth Deep Dive.

5. Punt aan de lijn 

Geen goede content marketing zonder goede copy: dat is de insteek van de podcast Punt aan de Lijn. Eén keer per maand komen content marketeers, managers, strategen, redacteurs, communicatieverantwoordelijken en/of copywriters langs, die zich buigen over de kernvraag: hoe kunnen copywriting en content elkaar versterken? Of dat nu gaat over SEO-copy, webteksten, LinkedIn-posts, brand reports of wat nog meer. 

Meer info via Punt aan de lijn.

Wil je graag weten of adverteren via podcasts iets voor jouw bedrijf is? Neem dan contact op met copine Diana via diana@studiocopain.be en zij gidst je door het podcastlandschap

Deel dit artikel