Nieuw afterworkevent 'Nacht van de Marketing': Studio Copain nodigt de marketingsector uit

Studio Copain brengt de marktingsector samen op een groots afterworkevent: Nacht van de Marketing. Op donderdag 14 maart 2024 strijken honderden marketeers en ondernemers neer in Kortrijk Xpo voor wat best omschreven kan worden als ‘hét afterworkevent van de sector’

Gepubliceerd door:

Floris Benoit
Aanvoerder
Lees Alle artikels

Publicatiedatum:

21 December 2023

Categorieën:

Nieuws

Events

Meest enthousiaste sector 🚀

De keuze om een écht afterwork feestje te organiseren is niet toevallig, aldus zaakvoerder van Studio Copain Floris Benoit: “Ik voel dat de marketingsector één van de meest enthousiaste en extraverte sectoren van Vlaanderen is. En net die sector belandt net iets te vaak op netwerkevents in een duf kantoorgebouw met belegde broodjes. Veel respect voor belegde broodjes, maar dat kan beter vinden we.”

“Ik geloof bovendien enorm in de kracht van informeelontmoeten’. Lees: we moeten elkaar vaker zien, om elkaar liever te zien. De sector is te klein om op een eilandje te zitten. Wij willen samenwerken en verbinden.”

Korte marketingshotjes & stevig feestje 🎉

Nacht van de Marketing start met drie sprekers die elk één concrete marketingcase brengen. Iedere spreker krijgt hiervoor maximaal 20 minuten. “Zo houden we het inhoudelijke deel kort en bondig. De drie sprekers maken we later bekend maar worden sprekers uit de brede sport-, cultuur-, media-, entertainment- en retailsector. Als marketingbureau richten we ons al ruimte tijd op deze sectoren en met succes: de impact van onze campagnes op die sectoren is groot. Hoog tijd dat we die sectoren vaker een podium geven” aldus Floris Benoit.

Na de drie sprekers is de avond voorbehouden voor een stevig feestje. “De focus van Nacht van de Marketing ligt op een stevig feestje. We voorzien alvast de dansvloer, drank en frieten en de dj. Vervolgens is het aan de 500 aanwezigen om hun beste dansmoves boven te halen” aldus Wout De Taeye, Project Manager bij Studio Copain en Coördinator van Nacht van de Marketing.

Structurele partners ❤️

Om het event te laten schitteren doet Studio Copain beroep op het Live Experience eventagency Whisk van mede-oprichter Jelle Leplae: “We zijn blij om samen met Studio Copain onze schouders te zetten onder dit nieuwe type van afterworkevent. We werken al jaren samen met marketeers en voelen meer dan ooit de nood die de sector heeft om meer écht samen te werken. De tijdsgeest is er rijp voor en wij dragen er graag ons steentje aan bij. Ik ben dan ook bijzonder fier om samen met Studio Copain Nacht van de Marketing te kunnen lanceren.”

KREW Collective van oprichter Jelle Lapere tekent in als videopartner, net zoals mediapartner Made In (Mediahuis) die de promocampagne rond het event mee ondersteunt.

👉 Praktisch

Deel dit artikel